Субота, 27.04.2024, 00:47Вітаю Вас Гість | RSS
Наконечнянська ЗОШ І-ІІІ ступенів
Меню сайту
Блог
Блог вчителя образотворчого мистецтва [5]
Блог директора школи [0]
МОН України
Освітній портал
Педпреса
Корисні посилання
Посилання

Блог вчителя образотворчого мистецтва


Головна » 2014 » Грудень » 9 » Досвід роботи
13:04
Досвід роботи
«Усі види мистецтва служать найвеличнішому з мистецтв – мистецтву жити на землі»
Бертольд Брехт


В сучасному житті елекронізація, комп’ютеризація впевненими кроками іде вперед, виникає необхідність привертати увагу дітей до витоків прекрасного. Тому саме мистецтво здатне виховувати справжню духовність, плекати творчу особистість. Тому методичною проблемою, над якою я працюю є: «Розвиток творчих здібностей учнів засобами образотворчого мистецтва».

Уроки образотворчого мистецтва сприяють розвитку здатності до різних видів художньо-творчої діяльності: художнє бачення світу, оригінальність сприймання, підвищений інтерес до художньої діяльності, естетична позиція; здібності до зображувальної діяльності: здатність правильно оцінити форми, пропорції, положення предметів у просторі, світлотіньова чутливість, здатність відчувати виражальну функцію кольору, розвинута образна уява і пам'ять.

Оскільки на уроках з образотворчого мистецтва широкі можливості надаються творчому самовираженню учня, то він може самостійно вибирати тему, шлях інтерпретації. Заслуговує на увагу методика добору тематики художньої діяльності. Існує правило, відповідно до якого вчитель зобов'язаний забезпечити у класі розробку привабливих для учнів ідей, розбудити в школярів бажання творчості. Зусилля вчителя у процесі підготовки уроку спрямовані на вибір найбільш дійових стимулів шкільних занять.

У ході уроку я використовую різні методи, які б стимулювали художню активність школярів. Найпоширеніший з них – вербальний, тобто бесіда, оповідання про події минулого чи екскурс у майбутнє, вірші, музичний супровід, який може бути тлом усього уроку. Крім того застосовую також методи: організації та здійснення навчально-пізнавальної діяльності, стимулювання і мотивації навчальної діяльності, контролю та самоконтролю за ефективністю навчально-пізнавальної діяльності.
Можна застосовувати і нетрадиційні методи навчання: евристичні (метод уживання, метод змістовного бачення, метод образного бачення, метод евристичного спостереження, метод досліджень, метод гіпотез, метод придумування, метод «Якби...», методи учнівського планування, методи взаємонавчання, метод рецензії, метод самооцінки, метод евристичного «занурення»), інтерактивні (коло ідей, мікрофон, дискусія, мозаїка, «Так-Ні», побудова асоціативного куща тощо), системи знань, що утворені шляхом трансформації методів навчання до рівня форм навчання (метод проектів).

Отримані результати вказують не лише на покращення успішності, учні краще почали аналізувати, зіставляти, виділяти головне у художніх творах, вміло застосовують набуті навички на практиці, формулюють і відстоюють власну думку. Підвищується інтерес учнів до знань, формується власний естетичний смак, зростає самоповага. Тому я впевнена, що майбутнє саме за такими методами навчання. Постійне впровадження їх у практику роботи робить процес навчання цікавим, значущим, орієнтованим на особистість учня і дає вагомі здобутки.

Показником результативності роботи є активна участь школярів у конкурсах та здобуті ними результати. Так, у 2012-2013 навчальному році моя учениця Ітрин Уляна зайняла ІІІ місце у номінації «Живопис» Всеукраїнського конкурсу «Об’єднаймося ж, брати мої». Лисяк Софія зайняла ІІ місце у конкурсі малюнка до Міжнародного дня рідної мови у номінації «Живопис», а наступного 2013-2014 навчального року – ІІ місце у конкурсі малюнка до 200-річчя від дня народження Т. Г. Шевченка. Крім цього мої вихованці постійно беруть активну участь у шкільних творчих конкурсах та змаганнях.

За наведеними нижче посиланнями можна ознайомитись із моїм досвідом роботи та переглянути презентацію. Ці матеріали також були подані на участь у конкурсі "Вчитель року 20014":
Опис досвіду роботи
Презентація
Категорія: Блог вчителя образотворчого мистецтва | Переглядів: 1442 | Додав: NB | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Погода
Єдина Країна! Единая Страна!